Opteeën met Jeroen Vlug

Mijn naam is Jeroen Vlug, geboren in 1969, getrouwd, 2 kids en een hond en woonachtig in Hoeven.
Na mijn schooltijd werkzaam geweest in de recreatie, mede eigenaar geweest van een aantal mooie bedrijven. In 2018 alles verkocht en na een fijne sabbatical (waarin ik het golfen ontdekt heb) ben ik weer kleinschalig gaan ondernemen.
Ik ben mijn passie die ik al sinds 2005 heb gaan volgen, fotografie. En dan nog iets specifieker, automotive fotografie.

Tijdens mijn ontdekkingstocht in de wereld van golf en in het bijzonder de Rijsbergse golfclub stuitte ik op een actieve club in werkelijkheid maar een stilstaande club op het gebied van social media. Op een gezellige avond op hole 19 ben ik hierover in gesprek geraakt met toenmalig voorzitter Harri en die stelde voor; maak maar een plan dan hebben we het hierover in de komende bestuursvergadering.

Plan goed gekeurd en samen met Anja Bartels de Facebook pagina van de club weer nieuw leven ingeblazen en een Instagram profiel aangemaakt. Van hieruit ben ik in de PR Commissie terecht gekomen en heb ik ook de website onder mijn beheer genomen.
Daarnaast ben ik ook actief als mentor, heb hier als rabbit in 2018 fijne herinneringen aan dus toen ik gevraagd werd of ik als mentor beschikbaar was hier direct ja op gezegd en inmiddels vele leuke mensen wegwijs gemaakt op de baan en club.

Iets te kunnen betekenen voor de club, in mijn geval het informeren van de leden over de vele activiteiten die de Rijsbergse golfclub gedurende het jaar organiseert.

Zonder vrijwilligers geen club. Het gaat niet vanzelf, het lijkt soms wel zo maar er komt veel bij kijken om het voor iedereen zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen.

Ik denk dat dit voor de meeste golfers geldt, een fijne ronde, lekker weer, weinig tot geen misslagen, de chippies en putjes die precies goed gaan, geen strepen op de kaart, een paar parretjes en misschien zelfs een birdie en dan ook nog fijne flightgenoten dan kan de dag niet meer stuk.
Fijne flightgenoten die zijn er meestal wel, de rest…. 😉

Hoewel ik 18 holes op zijn tijd best leuk vind ben ik toch meer een 9 holes loper. En ja dan is een drankje na afloop een fijne afsluiting.

Mijn huidige doel is om bogeys te lopen met een paar parren en dat lukt maar zelden. Een hole in one zou erg leuk zijn maar hier komt ook een stukje geluk bij kijken.

Ik denk toch meer een recreatieve golfer die dan weer competitief naar zichzelf is. Wil wel beter worden maar deelname aan serieuze competities is niet aan mij besteed. Voel me prima op mijn gemak bij de GoPro competitie en verder lekker met vrienden rondes lopen.

Naast golf ben ik ook een groot Formule 1 liefhebber. Ik zou dan wel eens een rondje met Lando Norris en Carlos Sainz jr willen lopen, beide fanatieke golfers (Max helaas niet, hij mag dan mijn tas dragen). Ben reuze benieuwd hoe zij met de druk van F1 omgaan en of golf hierbij een rol speelt.

Heb niet echt een gedroomde locatie, ben voorlopig nog erg tevreden met onze eigen baan en af en toe een uitstapje naar een baan in de omgeving is erg leuk.

Ik geef de tee graag door aan mijn oud mentor John van Tiel.

Ook vrijwilliger worden?
Ben jij een enthousiaste en toegewijde persoon met een passie voor golf en de Rijsbergse Golfclub? Sluit je dan aan bij ons team van vrijwilligers en maak deel uit van een dynamische en gastvrije golfgemeenschap! Neem eens een kijkje op de bestuur & commissies pagina. Hier vindt je alle commissies en kun je lezen wat hun taken zijn. Heb jij interesse om vrijwilleger te worden dan graag, er zijn altijd handjes en ideeën welkom. Bij elke commissie pagina is een contactformulier onder aan te pagina, aarzel niet en neem contact op!